JellyPages.com

Thursday, December 23, 2010

Nama Saya Hafizah Binti Zamrus..

Assalammualaikum...
hhehehe gelak dulu lah kan..almaklumlah perasaan BATAK A aku tu tak abis lagi heheeh..kepada yang tertanyer tanyer apa maksud BATAK A tu meh sini aku jwb sebelum aku merapu lebih panjang heheeh BATAK A = jakun,sakai,kuno dan ape lagi yang seangkatan dengann nyer korang leh pikir sendiri hehehe..kan aku baru jer ada blog ni so memang sah lah aku ni BATAK A lagi kan wakakakaka..

Nak perkenalkan diri,maklumlah budak baru hehehehe..nama aku Hafizah Binti Zamrus..pendek jer kan nama aku tu hehehe..nama aku ni arwah atok aku yang bagi..dia kate bia nama tu pendek senang nnt cikgu kat sekolah panggil..mmg betul ape yang atok aku tu kate..di sebab kan nama aku bermula dari huruf 'H' selalu nama aku ni jadi yang paling atas bile ikut turutan abjad.. perghh agak mengganggu ketenteraman jiwa aku jugak lah tang bile dokto gigi dtg kat sekolah aku..aduhaiii.. mmg sah lah aku ni jadi bahan uji kaji kwn2 aku kan time tu.. "eh nama ko dulu nnt dokto tu panggil.. bg tau aku eh sakit ker tak dokto tu buat gigi ko" tu lah antara dialog yang selalu kua dari keng kawan aku heheheh..hello gigi ko mana sama rosak ngan gigi aku maklumlah aku ni kan suke gosok gigi (dlm nada berangan) heheheh...

aku jugak pernah menimbul kan kontroversi diantara mak aku n wan serta arwah paklang aku dulu mengenai nama aku hafizah..aku rase time tu aku darjah 1 atau darjah 2..
balik dari sekolah terus aku berlari cari mak aku..tau ape soklan pertama aku kua untuk mak aku..
'mak nape mak bg nama adik Hafizah???ishh tak best lah nama ni" sambil buat muke tak puas ati..time tu aku nak jer suh mak aku tuka nama aku pada nama lain..
pastu mak aku tanyer aku  balik.. "nape ada org kate nama adik(mak aku panggil aku adik sebab aku anak bongsu..tapi skang gelaran tu dah lama aku tak dengar..ia dah bertukar kepada panggilan mocu aku kan dah punyer anak buah so panggilan pun berubah) tak sedap ker? abis nama ape yang sedap??'' lalu aku menjawab "tak der pun org kate nama adik tak sedap..tapi adik rase nama ni tak sedap..bg lah nama adik haryani kan sedap nama tu ni bg nama adik hafizah ishh tak sedap" lebih kuang mcm tu lah jawapan aku pada persoalan mak aku..ishh nape lah aku leh jwb mcm tu kan..ade ker nama haryani yang aku banding kan dengan nama hafizah hahahah padahal jumlah huruf yang sama  pendek jer kan..
dari sebab kejadian tu aku dah digelar "budak complain nama".. setiap kali arwah paklang aku menalefon mak aku bile mahu bercakap dengan aku  mst ayat dia mcm ni "nak berckp dengan budak complain nama tu'
hahahahahah..padan muke aku kan...
pada hal nama ni ada lah yang sebaik2 nama..maksud  yang sedap dan yang paling penting senang orang nak ingat serta sebut heheheh.. HAFIZAH BINTI ZAMRUS..

No comments:

Post a Comment