JellyPages.com

Tuesday, January 10, 2012

~bErsyuKurlah Ape yAng kIta Ada~

Orang lain nak dapat punya lah susah bila kita dah dapat senang senang jer nak buang,tak ker buat darah pendekar aku ni mendidih.Pagi pagi lagi dah buat aku beremosi.

Tau tak ini semua rezeki dari allah, jangan lah nak ambil jalan mudah jer nak buang..bersyukur lah ape yang allah berikan pada kita..aku memang tak suke betul lah nak berbicara bab ni..

budak opis- kak betul lah saya mengandung
aku-eh baguslah..alhamdulillah..dah berapa bulan
budak opis- baru 2minggu..belum nampak sangat pun lagi semalam saya scan..saya rase saya nak gugurkan..tak laratlah kak dengan mabuk ni lagi (dia berulang alik dari melaka ke KL setiap hari)
aku~ehh ni kan rezeki,lagipun awak kan dapat pindah ujung bulan ni balik ke melaka..
budak opis~lama lagi tu kak saya nak pindah ni baru awal bulan,nak kene tunggu ujung bulan lagi,saya rase saya nak gugurkan.
aku-(rase mcm nak sekeh kepala budak ni,aku terus diamkan diri,nak tunggu ujung bulan pun ko tak boleh ker!!!!)

Sebelum aku betul betul sekeh kepala budak ni baik aku diamkan diri.meluap luap darah pendekar aku ni mendidih.sabar jer lah.
kebelakangan ni aku banyak terbaca blog rakan rakan maya yang punyalah berusaha untuk dapatkan zuriat.
ada yang lakukan ujian yang memerlukan kos yang tinggi,bukan setakat seribu dua malah menjangka puluhan ribu.demi mendapatkan zuriat.Aku dapat selami hati dan perasaan mereka yang sedang ber'ttc" betapa mereka semua teringin untuk mendapatkan zuriat sendiri.tak jemu jemu berusaha.malah emosi mereka juga terganggu dengan topik mendapatkan anak ini apabila di ajukan dari orang orang sekeliling dan sedara mara,malah ada juga yang mengelak untuk berjumpa sanak saudara kerana malas nak melayan soklan soklan cepu emas bila nak dapat anak. bukan sedikit pengorbanan dan kesabaran yang di pertaruhkan oleh mereka semua,aku sangat tabik dengan usaha gigih dan kesabaran yang mereka tunjukan demi menapat kan zuriat.Dan sekarang di depan mata aku terjadi pula peristiwa nak senang senang 'buang'. tak ker budak tu memang minta aku sekeh kepala dia!!!!

No comments:

Post a Comment