JellyPages.com

Sunday, August 18, 2013

NO 8



Assalammualikum..

Sabtu minggu lepas saudara mara En Nua ada datang rumah berhari raya..
aku ni kalau nak datang rumah aku tak kesahhh tapi nak bagi makan tetamu tu yang aku kesah
almaklumlah acik bukan teror sangat bab masak memasak ni hukhukhukhuk..

Tapi dah orang nak datang rumah kita maka berlakon pandai masak tu harus di laksanakan..
hahahahah...
gaya pandai masak tu harus ada..rase masakan ke laut pedulik kan muahahah..

lepas kenyang bagi diaorang makan..semua ambil kata sepakat untuk  tengok rumah yang kitaorang beli tu.. sebab ada sepupu en nua tengah nak cari rumah untuk di beli..

Rumah tu dah ada no rumah dah.. sebelum ni pakai no lot je.. sekarang pemaju dah letak no rumah..
no rumah ufairah No 8.. ada ongg tak heheheh..
Masa pilih lokasi umah ni tak tau pun no umah kan dia pakai no lot.. yang aku bagi tau orang yang handel rumah ni aku tak mau rumah yang matahari terbenam depan rumah
sebab kalau matahari terbenam depan rumah petang petang jadi panas..

rumah wan dekat kampung macam tu lah.. tak boleh langsung nak lepak lepak petang depan rumah.. panas petang ni boleh tahan jugak..
jadi aku teringin nak lepak petang depan rumah.. nak bersantai santai layan ufairah main basikal nanti hehehe..

maka ini lah barisan rumah yang matahari tak terbenam depan rumah..
alhamdulillah dapat..





Jalan depan rumah pun dah tar.. dalam rumah semua dah lengakap..cuma elektrik dan air jer tak ada lagi.. dalam perjanjian ujung tahun ni dah boleh masuk rumah..

tapi kan..

rumah ni jauh dari KL pastu jem pulak tu.. sapa tau area semenyih pasti sudah sedia maklum tahap jem yang akan aku tempuh kan huhuhuhu...

nak beli rumah kat area KL di luar kemampuan kami.. maka beli jugak lah rumah ni..

sekarang ni aku datang kerja dalam 15minit dah sampai opis..nanti dah pindah mau aku sejam kot hadap jem tu.. kalau nasib kurang baik bertapa lah aku dalam kete ngadap jem..

tak apa lah terima lah dengan hati yang redha..









2 comments:

  1. oo.. fiza beli rumah dekat semenyih.. dekat la dengan rumah abah fifi(kan fifi tinggal dengan abah).. dekat kajang.. kalau nak ke KL memang jammed tahap gaban.. dulu kalau naik kerete.. kene keluar pukul 630.. paling lewat 640.. kalau lepas tu.. tersadai la lepas pukul 8..

    ReplyDelete
  2. hahahah..fifi dekat tasik kesuma tu..nanti jemput datang umah(umah pun belom siap dah menjemput orang hhehe)..boleh kita ketemukan ufairah dan ufairah huhuhu

    ReplyDelete