JellyPages.com

Tuesday, July 31, 2012

~ufairah dah 5 bulan~

Assalammualaikum..

Hari ni genap ufairah 5 bulan..Cepat betol masa berlalu..Aku rase baru semalam aku lintang pukang sakit nak bersalin tup tup hari ni dah 5 bulan dah usia anak aku.. Syukur alhamdulillah.
ehh kejap dah lupa lah sakit bersalin tu macam mana..Memang sah melayu mudah lupa..

Bila dah semakin besar ni semakin banyak juga lah perkara yang ufairah dah pandai buat kata umur dah meningkat haruslah semakin banyak perkara yang dia tahu buat.


Perihal ufairah.

1-Penggeli..aku perasan ufairah ni stok penggeli tak ingat..kalau aku geletek bahagian ketiak dia punya mengekek tergelak satu umah boleh dengar padahal tak geletek mana pun..aku tau itu gen aku.mana tumpahnya kuah klu tak ke nasi..

2- Dia sekarang memang pemakan jari yang tegar..kalau boleh kesepuluh jari tu dia nak masukan dalam mulut..kadang kadang dia sendiri nak termuntak balik..ha sape suruh masuk semua jari dalam mulut kan dah mual..

3-Bila tido nak orang ada depan dia..aku kan guna buai letrik tu..tak ada gunanya pun..dia masih nak kita duk depan dia sambil selawat2..kalau biakan jer buai letrik tu gerak sendiri..jawabnya memang dia tak tido lah..

4-Dah boleh masukan jari kaki dalam mulut..hebat betol hehehe..lepas dia penat makan jari tangan dia,dia akan beralih ke jari kaki pulak..kalau boleh dengan tumit tumit kaki dia nak masukan dalam mulut..alahaii aku bukan apa..kesian okeh tengok dia buat aksi macam tu hehe..terkial kial dengan badan debab dia tu..

5-Tiap malam tido..aku kena bagi ruang yang besar untuk ufairah..akhirnya aku dengan ayah ufairah tido berimpit ke tepi dinding..ya allah lasaknya lah anak dara aku ni tido...bila tengah malam kompom ufairah dah lending tido kat kaki aku..dia punyer berpusing pusing tido..itu okeh lagi..ada satu malam tu aku ingatkan aku mimpi berebut tempat tido dengan ayah ufairah siap sound ayah ufairah ketepi sikit sebab aku rase ada benda kat belakang aku..sekali bukak mata aku tengok ufairah ngam ngam kat belakang aku..sekali aku berpaling boleh penyet ufairah kene himpap dengan aku hehehe..


6-Dah pandai tengok tv..yang paling aku tak tahan dia paling suka lah tengok bola.itu tanda tanda geng ayahnya..


7-Tiap pagi bangun tido sebelum hantar dia ke rumah mak imah comfirm sengih stok lebar sampai ke telinga..

8- Dah pandai merajuk..kalau time dia nak menyusu kalau aku bagi lambat sikit..dia punyer merajuk.. menangis macam aku pukul dia.Time tu dan dan tak mau nyusu..tepuk2 muntot dia dodoi sikit..baru lah nak nyusu semula..ha ..sweet kan hehe..

9-Peramah yang amat sangat..kalau masuk lif tak kira sapa yang masuk lif tu sama ada lelaki ke pompuan ke,cina melayu india..habis semua nak di tegurnya..sambil pandang muka orang tu..selagi orang tu tak pandang dia..jangan harap dia nak berpaling muka,bila orang tu dah pandang dan sengih sengih sikit dengan dia baru dia senyum senyum..kengkadang aku pulak yang jadi segan huhuhuhu..anak ohh anakk..

10-Dah pandai nak capai barang..hari tu balik kampung..sekali abang aku hulurkan ufairah duit..wahh dengan cepat dia selamba capai duit tu..mak aku terus terkejut..ehh dah besar cucu dia dah pandai capai duit heheh..

11-Rambut ufairah masih tiada perubahan..macam segan segan jer nak tumbuh..Wahai rambut tak mau lah segan segan..


12-Suka mandi air sejuk..ufairah tidak begitu suka mandi air suam..lagi senang keje aku..tak yah nak sediakan air suam..kalau balik kampung mandi kat sinki pun boleh jer..


alahai penat nak pikir dah..

No comments:

Post a Comment