JellyPages.com

Tuesday, November 20, 2012

PERUTUSAN RAJA SEHARI

Assalammualaikum..
Mula jer cuti sekolah.. demam kenduri kawin pun menjelma juga.
cuti sekolah jer orang kawin..orang kawin jer cuti sekolah.. iyer dak??
 
Dah memang senonim cuti cuti sekolah ni orang buat kenduri kawin. mungkin kerana anak anak cuti sekolah maka mak bapak senang untuk buat kenduri. senang nak berjalan ke kenduri kendara sanak saudara serta rakan taulan.
 
Dan sekarang pun dah cuti sekolah. mula lah dapat kad kad jemputan orang kawin.
Aku dulu pun kawin masa cuti sekolah hehe.
tapi sebab tak saba nak kawin aku tak mau tunggu cuti sekolah yang panjang mcm ujung tahun ni. cuti sekolah 2minggu pertengahan tahun pun aku sebat kahkahkahkah.
lepas tu 9bulan kemudian hospital wad bersalin pun penuh..dah kawin serentak maka beranak pun agak agak serentak lah jugak kan hehehe
Tu sebab masa masuk hospital HUKM lahirkan ufairah dulu kemain penuh bilik bersalin tu macam macam jeritan dapat di dengar..huwaaaa seriau...
 
Jom lah imbas kembali perutusan raja sehari aku..Yang mempunyai seribu satu cerita di sebaliknya
almaklumlah awak citarasa gegurl mana nak kad jemputan yang skema ni..nak lah gamba katun laki pompuan sambil pegang belon duk kat atas pangkin tepi tu ada basikal tua..lahai sangat lah comell kad jemputan macam tu..macam kad befday pun ada heheh. baru lah santai tak formal
tapi laki ai kan sangat lah mahukan nostalgia kad jemputan zaman tok kaduk..kalau boleh yang krawang krawang design 10 tahun yang lepas..dia nak..tak mau katun katun..nak gamba tepak sirih kat depan. huwannn sangat zaman dolu kala..
 
 
 
Ni sampul kad jemputan..adalah cenonet gamba tepak sirih kat depan..tu dah leh buat muka laki aku senyum lebar.menepati citarasa dia..



Tak dapek jack nak letak gamba katun pegang belon tu..ha tu dia gamba katun pakai baju pengantin yang di luluskan hahahaboleh lah ada jugak katun..
 

Butir butiran majlis. Rumah aku kenduri hari sabtu hari ahad kenduri umah suami aku. Punyalah lah penat, nasib baik umah tak jauh. 1jam perjalanan jer..tapi bawak laju sikit boleh lah dalam 45minit heheh..

Ni baner pihak lelaki. Suami aku tema unggu maka baner ni pun dia nak unggu..lantak lah nak warna apa pun.asalkan gamba pengantin pompuan tu aku..hehehe
oh tu gamba masa bertunang..tunang kan tak lama 3bulan jer..
Ni baner umah aku..pompuan kan memang suka pink. fedulik kan orang kata warna pink tak sesuai. hehehe..keras pala bagi lah kat aku. Ufairah jangan ikut macam tu tau!!!
 
Dah setahun lebih pun cerita tu berlalu..Rase baru sangat lagi aku kawin.. cepat sungguh masa berlalu. Sekarang ufairah pun dah lahir ke dunia ni.. kejap jer dia dah 8bulan.. nanti kejap jer dia dah pandai nak mintak kawin kat aku..pastu aku pulak yang ada cucu..sungguh masa begitu pantas meninggalkan kita.
 
 
 
 

2 comments:

  1. bile tengok entry ni.. terase nak tepek jugak la kad kawen kat blog.. buat kenangan kan.. kad kawin fifi lagi simple.. takde gambar orang.. gambar bunge.. hahaha.. tapi cantik.. bagi fifi la.. kad design sendiri dan print sendiri.. :)

    ReplyDelete
  2. wah design sendiri print sendiri lagi lah banyak nostalgia kan..tepeklah..buat kenangan di hari muke hehehe

    ReplyDelete