JellyPages.com

Thursday, January 6, 2011

chef wan oooohhh chef wan

Kalau kita terbaca jer nama chef wan..terus kita teringat kan masakan dia kan.. almaklumlah dia kan tukang masak yang popular..seingat aku dialah polopor pertama yang menceburi bidang masakan ni sehinggakan ramai yang buka mata bahawa kerjaya sebagai tukang masakan menjamin pulangan yang lumayan..


Nama sebenar chef wan Redzuawan bin ismail lahir kat singapura pada tahun 1958..ada 7 orang adik beradik dan anak yang sulong..sebenarnyer chef wan ni ada kelulusan dalam bidang akauntan tapi dia memberanikan diri mencuburi bidang masakan..


Bayangkan ehh..time tu kat malaysia ni tak der pun chef2 yang terkenal maksud aku chef yang leh dia jadikan perangsang atau motivasi pada diri  dia untuk menceburi bidang masakan ni..macm mana time tu dia leh terpikir nak jadikan bidang masakan ni kerjaya dia????..
jika di bandingkan dulu kelulusan akauntan memang sah2 lah lagi power kan dari kelulusan memasak ni..iyer lah time tu kita belum disogokan dengan maklumat yang bahawa bidang masakan ni adalah salah satu bidang yang bagus untuk diceburi..


tulah mlm tadi aku tengok satu rancangan tv kat astro menampilkan chef wab yang masak..alah dia masaka simple jer..nasi beriani.. aku rase program tu untuk santapan pelancong pelancong asing lah..nak mengetengahkan masakan tradisoanla kita..bile aku tengok chef wan masak tu..mak aiii sedapnyer hehehe..


Terus tetibe aku terpikir..bile lah aku leh rase masakan dari chef wan ni kan.. alangkah baiknyer kalau chef wan leh baca entri aku ni hahaha..kompom dia akan masakan untuk aku (aduhai kalau bab berangan ni bagi lah kat aku..aku lah juara berangan paling dahsyat dalam dunia ni..tapi sekali nak berangan bia kaw2 punyer berangan kan..stakat nak berangan  makan masakan mamak kat depan umah aku tu nak wat ape kan hahaha)..



seyes dowhh..aku memang nak rase masakan dari chef wan tu heheheh..leh ker aku mintak adiah perkahwinan kat bakal suami aku tu..masakan chef wan biarpun dia hanyer buat nasi goreng kampung yang memang sah2 mak aku lagi power kan hahahaha..


"kepada chefwan..
saya teringin sangat nak makan masakan dari chef wan..saya tengok kat tv chef wan masak main campak2 jer tapi akhirnyer masakan tu jadi jugak dan nampak sungguh menyelerakan..
ker imiginasi saya ni jer yang terlebih dari kemampuan akal yang waras heheheh..tapi bile saya masak main campak2 jer mcm chef wan..masyaallah hasil dari air tangan saya sangat mengujakan pada sesiape yang melihat nyer lebih2 lagi merasnyer hahahaha..
ape pun kalau chef wan ada masa meh lah tolong masakan saya satu makanan..alah tak mau yang susah2..simple2 pun orait jer..saya jenis yang tak memilih :-) wakakakaak..


(bajet chef wan baca statement kat atas tu heeheh..ermmm berangan lagi aku ni hehehe..tak per lah tak dapat yang betul..angan2 pun jadi lah wawawawawaw)

No comments:

Post a Comment