JellyPages.com

Tuesday, January 25, 2011

kalau nak kaya kene kawin..

Ermmm..tetibe aku terlintas fakta tu bile terbaca blog2 yang aku sendiri tak kenal empunyer blog... mcm biasalah aku ni kan suke masuk blog blog yang aku tak kenali..kengkadang masuk ikut tingkat..penat melompat2 masuk tingkat masuk plak ikut pintu..ikut suke aku lah menerjah blog yang aku nak klik heheheh... bukan ape aku suke baca ape yang diaorang tulis...

Tadi aku terbaca satu blog mengisah seorang isteri..meh aku kongsi dengan korang semua..mana tau selepas korang baca ape yang aku nak kongsi ni..tetibe berubah sikit anggapan korang pada yang belum kawin mcm aku ni cepat2 nak kawin hehehe.. kepada yang dah bergelar isteri apabila baca ape yang aku nak kongsi ni lagi lebih memotivasi kan diri sendiri untuk merebut semua yang di janjikan allah..janji allah itu benar.. tak salah kan kita ingat mengingati sesama sendri..sebenarnyer untuk aku jugak.. ingatkan diri aku ni jugak...yang memang selalu alpa dengan kesemua permainan dunia ni..heheh.. ok2 jum kita baca sikit ape yang kat bawah ni..kompom lepas ni kita akan jadi kaya terutamanyer semua serikandi serikandi heheheh..


  • Apabila seorang suami pulang ke rumah dalam keadaan letih dan isterinya melayaninya

  •     dengan  baik, maka isteri akan mendapat pahala jihad.

  • Seorang isteri yang tidak tidur lena kerana menjaga anak atau suami yang sedang sakit,

  •     maka dia akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

  • Isteri yang melihat suaminya dengan penuh kasih sayang Allah akan memandangnya   

  •     dengan  penuh rahmat.

  • Isteri yang menyapu lantai sambil berzikir dan bukan merungut, allah akan memberi ganjaran

  •     pahala seperti menyapu lantai Baitullah.

  • Isteri yang memicit kepala suaminya tanpa disuruh akan mendapat tujuh ketul emas

  •     manakala jika disuruh akan mendapat tujuh ketul perak.

  • Apabila isteri menjemur baju, matahari akan mendoakan keampunannya.


  • Isteri yang taat akan memasuki syurga 500 tahun lebih awal dari suaminya dan akan menjadi

  •     ketua bidadari.

  • Bagi isteri yang berkhidmat tanpa derhaka dalam hati, maka dia akan mendapat pahala 

  •     seperti menunaikan solat selama 12 tahun. 


    Ya ampun...mmg sah lah kita ni akan kaya kan wawawa..mana ada orang nak bagi kita 7ketul emas dengan hanyer memicit kepala.. beruntung lah kita apabila menjadi isteri seperti dia atas..
    hati aku tengah melonjak nak kawin ni..aku nak cepat kaya heheheh..hafizah sila jaga tatasusila anda di sini heheheh..

    No comments:

    Post a Comment