JellyPages.com

Tuesday, June 7, 2011

~Tiap Hari Bersilat~

Salam..
Selamat pagi..selamat hari rabu..(ish bila nak ari jumaat ni nak cuti hehe)..minggu ni minggu yang serba baru buat diri ku..rutin harian 100% berubah..seyes berubah..almaklumlah minggu ni minggu pertama aku bergelar isteri dan bekerja..banyak benda yang harus aku lalui..kalau dulu aku sorang sekarang dah berdua.. kalau dulu duk sibuk iron baju sendiri sekarang kene iron baju untuk suami jugak..kalau dulu tak kisah nak mkn ape pun..bungkuspun boleh..sekarang kene ikut citarase suami plak..sesungguhnya aku sangat senang dengan fasa kehidupan yang sedang aku lalui sekarang ini..syukur alhamdulillah..suami banyak membantu untuk diriku menyesuaikan diri dengan keadaan ini..


HARI PERTAMA ISNIN 06.06.11
~Balik dari kerja teman suami pergi pasang line astro..dah tak sanggup dia duk umah tu tak der astro sungguh mengada kan..pas setel tu beli barang nak masak..pilih yang paling senang nak masak.. SARDIN. yes sardin..senang campak jer dalam kuali tu jadi lah nanti..nasib baik permintaan suami kali ni senang..balik terus bersilat kat dapur..masak sambil basuh baju..pas makan sidai baju n sapu umah..terase kaki sangat lenguh berjalan satu umah..padahal bukan besar mana pun umah tu..(nnt lah aku masuk kan gamba umah aku yang tak cun tu hehe)..tengok jam dah pukul 11.30mlm..lama betul aku bersilat dlm umah tu patutlah kaki aku lenguh..mandi solat n pastu terus cari bantal tido..zzzZZZZ..belum pun sempat aku melelapkan mata..dengar dialog suami aku "esok nak suh ayang masak ape plak ehh..malam ni b pikir" ...ngeeeee..

HARI KEDUA SELASA 07.06.11
~masuk jer kete nak balik umah pas keje suami kate 'ayang hari ni b nak makan ayam masak lemak cili api"..glup..ohhh dia ingat aku ni pakar ker bab masak gulai ni???beli barang nak masak dan aku pun mula bersilat kat dapur..kalau semalam aku silat gayung hari ni aku silat cekak plak hahahah..biasalah  kan masak untuk minggu percubaan ni memang lah tak sedap kan (saje sedap kan hati sendiri)..tapi seyes suami aku pandai ambik ati aku..bantai tambah dua pinggan..padahal tak sedap pun hahahaha..kesian nengok aku bersilat kat dapur tu,dia bagi lah sokongan emosi kat aku supaya aku lebih bersemangat hehehe..

HARI KETIGA RABU 08.06.11
~Hari ni aku off duty bersilat hehehe..dari mlm tadi aku dah bg tau suami aku off duty bersilat..ada pasar malam kat depan umah aku ni tu yang tak bersilat malam ni..lagipun takut kalau2 suami mintak yang bukan2 untuk aku masak..di buatnyer dia nak rendang ker,kari ker tak ker haru hidup aku heheheh..nak bantai beli kompom lah dia tau kan hehehe kalau nak suh aku masak benda yang susah2 tu tunggu lah aku sikit masa lagi hehehe..ari ni turn aku plak mintak kat dia..nak pikir dari skang nak mkn ape petang  ni..alahai macam bulan puasa pulak..



No comments:

Post a Comment