JellyPages.com

Monday, July 18, 2011

Assalammualaikum..
kesibukan menjalankan tugasan hakiki seperti biasa..oleh itu sangat jarang menjenguk ke blog ni sekarang..bukan lah tak menjenguk tapi tidak berkesempatan untuk menulis entri baru..
alhamdulillah kesihatan semakin pulih sekarang syukur alhamdulillah..

terbuka hati untuk buat entri kali ini setelah baca komen kawan baikku cik umi (*-*)

2 comments:

Teratak Usang said...
Macam bakal lelaki je anak ko ha...=) hehe~~ x sabar rase nk tnggu...=)
pijon said...
hahhaha..oh yer ker lelaki mi??nape plak ko ckp lelaki..tapi encik suami aku pun ada terkeluar gak statement macam ko heheeh..

terima kasih yer cik umi kerana pendapat kamu sama dengan encik suami ku hehehe..memang secara kebetulan suami pun ada cakap benda yang sama macam umi..mungkin melihat muka aku yang langsung tak mau bermekap..pergi kerja pun tak mekap..rasenya dah agak lama dah tak pakai lipstik kat bibir ni..kalau boleh bedak pun tak mau pakai..barang hantaran alat mekap yang di hadiahkan oleh suami masa perkahwinan ari tu  terus berhabuk tidak di pakai..tengok alat mekap tu pun aku tak der selera ni kan plak nak pakai..memang jauh sekali lah nak pakai heheheh..
semalam ada pakcik kat opis ni sound aku..'kenapa muka hang pucat sangat ni??hang ni pakai lah lipstik merah2 sikit dah lah hang satu opis dengan suami hang,ceria lah sikit".. glupp... pergghhh acik ni pandai sound aku macam tu hehehe..dia bukan lah pakcik tapi bos aku hahaha..aku suke panggil dia pakcik,tu panggilan sekarang lah tapi dulu aku panggil dia 'robin hood' sebab nama dia hood bin paimin(org jawa ngeee) sejak mengandung ni aku berubah jadi baik sikit heheh..
aku nak jer jawab..'saya datang opis ni untung..tak kisah lah nak letak lipstik ker tak"..aku cume tersenyum dan mendiamkan diri jer..
memang salah aku pun kan..tapi nak buat macam mana tak der selera nak pakai alat2 mekap ni..itu lah agaknyer suami aku cakap baby ni anak lelaki termasuk lah cik umi pun cakap macam tu hehehe..almaklumlah lelaki kan sinonim dengan keadaan yang selekeh berbanding pompuan..ehh betul ker..hahah sory lah encik encik lelaki..ini hanya pendapat aku sahaja heheh..

dan aku nak kongsi benda ni jugak kat sini..benda ni bukan untuk kepercayaan kita tau..kita kan dah ada qada' dan qada' kita, sejak kita di mahfuzah lagi semua rezeki kita telah tertulis..so aku buat ni sekadar suke suke jer..kerana macam kelakar jer bila baca info ni..

kat bawah ni ada kalender orang cina mengenai jantina anak..


Ini namanya kalendar cina yang dah lama di kaji dan diguna pakai oleh orang cina sejak beratus tahun dulu. Sebab tu korang selalu nampak mostly Chinese anak mesti sepasang. Kalendar ni dah ada range umur dari 18-45 tahun. So, yang bawah umur dan tak kahwin lagi. Jangan gatal gatal kira

Cara nak kira? Senang je…
Katakanlah,
Umur anda 27 tahun dan anda mahukan anak perempuan.
Menurut kalendar cina, bayi perempuan akan dilahirkan  dalam bulan:
  • January
  • Mac
  • Mei
  • June
  • November
image1 Tentukan Jantina Anak Dengan Kalendar Cina
  1. Pilih jantina bayi. G=girl, B=boy
  2. Tengok umur anda ketika hendak melahirkan
  3. Tengok bulan kelahiran, dan pilih.
  4. Berusaha!
Kalau anda pilih untuk melahirkan pada bulan Mei 2010, jadi proses ‘menanam benih’ kenalah buat 9-10 bulan sebelum bulan Mei 2010. Maksudnya, dalam bulan July 2009 korang kena berusaha sehabis baik untuk ‘tanam benih‘.

aku paste jer benda alah ni malas nak menaip..bile di tengok kan,doktor kate due date aku bulan 3 pada tahun 2012..masa tahun 2012 tu umor aku........heheh tak mau lah tulis seantero dunia tau umo aku nanti heheh..ha....ehhh betul lah ramalan encik suami dan cik umi..alah itu hanya ramalan doktor di buatnya aku bersalin awal ermm macam mana sebab due date aku 6.03.2012..seperti yang aku cakap kat atas tadi kita tak boleh percaya calender cina ni..dah lah calender cina kalau calender islam boleh lah gak nak caya heheeh..cuma sekadar suke2 untuk calender ni..kalau pun betul itu hanya kebetulan kerana semua yang terjadi pada kita telah di tentukan..kan kann kannn..

yang penting keputusan calender cina ni boleh buat aku,encik suami serta umi tersenyum melihat keputusan calender cina ni kan..hahah umi aku tau ko tengah tersenyum sekarang hahahahaha..cik bayah kalau terbaca entri ini sila tersenyum jugak kerana kita sudah ada pak nujum belalang ngan mak nujum belalang heheh..
alah sebenarnya tak kisah pun kan lelaki ker pompuan semua itu rezeki dari allah..


p/s~sudah semakin sihat..muntah dan loya hanya sekali sekala sahaja terasa..kadang2 rase macam tak der ape2 terjadi pada diri aku..macam bukan orang mengandung jer..cuma perut dah semakin memuncit hehehe..slua jeans sudah tidah boleh pakai hahahahah sudah ketat..nak timbang berat sebab pagi tadi encik suami tegur aku semakin kurus (bluekkss haha)..kembali berangan untuk kurus..berangan itu indah.. (*_*)






No comments:

Post a Comment