JellyPages.com

Tuesday, July 5, 2011

Tanggal 3 july 2011

Assalammualaikum..

Sejak dua menjak ni badan ku cepat terasa letih..badan seperti tidak bermaya..tidak secergas dulu..tak tau ape puncanya..nak katekan tak cukup tido..memang tak lah..pukul 10malam dah masuk tido..
tak cukup makan..pun memang tak lah..kenyang jer perut ni..

2 july 2011
hari ni hari sabtu..tetapi aku terpaksa kerja jugak..wajib stanby..memang boleh claim OT tapi kalau di beri pilihan memang aku tak kan datang keje pagi sabtu ni..meninggalkan suami keseorangan di rumah..dan dengan badan aku yang serba tak kena ni..sempat jugak aku masakan lauk tengahari untuk suami kupagi tadi..kesian plak dekat dia duduk rumah kena beli nasi bungkus makan tengahari..
duk kat opis memang tak larat..sepatutnya aku keja sampai petang tapi pukul 3petang aku dah cabut balik..tak larat aiii..
balik tido dan petang nyer minta suami belikan aku 'sesuatu'..
memang aku nak 'benda' tu..sebab aku dah rase lain macam sangat badan aku ni..


3 july 2011
bangun solat subuh terus teringat kate2 adik semalam semasa aku beli 'benda' tu..
"kalau akak nak guna benda ni..guna pagi2 esok yer kak..sebab kalau guna malam ni takut tak betul"
aku mengiyakan jer kate adik tu..almaklumlah kali pertama beli benda tu..
Glupp!!!!... POSITIVE...aku mengandung..ada nyawa di dalam rahimku ini..aku akan menyambut 'orang baru'..
saat tu aku tak tau perasaan aku..macam tak percaya pun ada kan..bagi tau suami keputusan tu..dia terus menghadiah kan aku satu kucupan kasih sayang di dahiku..aku menangis kegembiraan begitu juga suamiku..
kami bakal bergelar ibu n ayah..syukur kerana allah murahkan rezeki aku dan keluarga..


usia kandungan ku baru 5minggu..wahai anakku moga kamu membesar dengan sihat di dalam rahim ibu..ibu tak minum susu tapi demi kamu ibu akan cube untuk memasukan susu tu dalam mulut ibu..supaya kamu cukup kalsium protein dan vitamin bagi menampung pembesaran kamu..kamu mesti kuat dan tabah menghadapi segala rintangan selama berada di rahim ibu..ramai yang menantikan kehadiran kamu di dunia ini..kehadiran kamu menaikan segala pangkat mak saudara dan bapak sedara belah ayah kamu..buat pengetahuan kamu,kamu adalah cucu sulong untuk keluarga belah ayah kamu dan sudah pastinya adik2 ayah kamu akan menyayangi kamu..ermm senang ibu nanti..belah ibu pula kamu cucu yang ke 6 boleh bermain dengan sepupu2 kamu..


alhamdulillah setakat ini kamu tidak menyusahkan ibu..masih tiada ragam..walaupun selepas ini kamu akan meragam dan membuat badan ibu tidak begitu sihat selama kamu berada di rahim ibu..ibu suke :-)
ibu tunggu keadaan itu..kerana... ibu boleh bermanja(mengada) dengan ayah kamu heheheeh..ibu harap kamu akan menjadi anak yang baik..soleh dan solehah..amin..

3 comments:

  1. alhamdulillah... tahniah ha...=) sukanyer rasa hati ni... jge baby leklok tau.. aku dh dpt ko nyer alamat blog...hehhehe~~

    ReplyDelete
  2. Baby jgn nakal.. mak ngah kamu ni tak sabar nak tunggu kamu lahir tahun depan.. doakn mak ngah kamu ni bertemu jodoh yg baik ye.. heeee~

    ReplyDelete
  3. mie~terima kasih mi..sekali sama due date ngan zil lah heheheh..tak yah baca blog cap ayam aku ni..malu wehhhh

    makngah to be~ mak ngah mst dapat jodoh yang baik mcm ayah kita nnt..kita dah doakan makngah dlm perut ibu kita ni..kita tak nakal lah..kdang2 jer kita buat ibu kita muntah sebab kalau ibu muntah perut ibu kosong senang kita nak golek2 hahaha

    ReplyDelete