JellyPages.com

Thursday, July 21, 2011

MINGGU KE 7


Minggu Tujuh: Senjata dan kaki mula berkembang
Anda mengandung 7 minggu. (lima minggu dari konsep)
Embrio sekitar 13 mm (1 / 2 inci) panjang.
Jantung berdegup dengan satu ruang.
dinding membahagikan terbentuk di tengah-tengah.
Lengan dan tunas kaki mula berkembang.
rahang bawah dan pita suara mula terbentuk.
membuka mulut dibentuk.
telinga sedang dicipta.
saluran penghadaman membangunkan
Rentetan pusat sedang dicipta
Organ-organ berikut dibentuk: paru-paru, hati, pankreas dan kelenjar tiroid.
Mata dan telinga dalaman bayi mula berkembang. Ia adalah mengenai kini bahawa organ-organ utama bayi anda (jantung, paru-paru hati, limpa, dan buah pinggang) telah mulai membangun. Sistem penghadaman bayi anda menjadi lebih halus sebagai perut dan usus berkembang. Ingat Asid Folik anda harus mengambil? Well, sejak tiub neural (yang kemudiannya dikenali sebagai saraf tunjang) mula fius, asid folik penting dalam mencegah kecacatan tiub neural. Saiz embrio adalah kira-kira 1 / 8 inci (4mm) lama.

Pada hari ke-26 selepas persenyawaan, hati kecil embrio bermula untuk ditewaskan. Organ utama lain, termasuk buah pinggang dan hati, telah mula untuk membangunkan, dan tiub saraf yang menghubungkan otak dan saraf tunjang, ditutup. Sensasi fizikal kehamilan telah mula - loya, keletihan, dada sakit dan kerap membuang air kecil.

Lengan dan kaki embrio mula berkembang daripada tunas pada setiap sisi. Pada mulanya tangan dan kaki yang berbentuk seperti dayung, tetapi jari tidak lama lagi mengambil bentuk. Kanta-mata muncul - Anda akan melihat rupa bayi anda semakin meningkat seperti yang baru lahir. Otak membesar dengan sihat - Adakah anda tahu bahawa sepanjang bulan-bulan yang lain bahawa otak bayi anda akan membangunkan lebih 100 bilion neuron? Ini hanyalah satu permulaan.

No comments:

Post a Comment