JellyPages.com

Thursday, July 14, 2011

~Terima Kasih~

Assalammualikum..

Syukur kerana kita masih berpeluang untuk menikmati keindahan yang di cipta kan oleh Allah..minggu yang tak berapa sihat untuk aku..sejak aku mengandung ni..memang setiap hari tak sihat kecuali apabila balik kampung 100% aku sihat hehehe..mengada kan..aku tak tau lah aku ni dalam golongan mengada atau tak tapi itu lah yang aku rase..balik kampung tekak ni langsung tak der rasa loya..sedap jer makan..

bermain dengan anak buah aku nur dini iwani 5 tahun adalah terapi yang sangat bagus bagi aku..apabila dia pegang perut aku sambil berkata 'baby mocu tengah buat ape skang..tengah tido yer..dia boy ker gurl, kalau gurl nanti boleh kawan dengan balqis (adik dia yang baru berusia 1thn) klu boy nanti misti kawan dengan adam (anak abang aku yang juga berusia 1 thn kiranya sepupu wani)'
padahal perut aku ni bukan lah besar pun siap nak pegang pegang macam tu,dia dah sibuk nak pegang perut aku..

itu bila cerita berada di kampung semua nya indah indah belaka..iyelah di kelilingi orang yang kita sayang..bila balik KL lain cerita nyer yang terjadi pada aku..
badan 24jam lemah..tak tau kenapa tapi itu lah yang aku rase..24 jam loya..nasib baik aku tak ada rase pening yang teruk..


terima kasih kepada suamiku..kerana sangat memahami aku dan sentiasa berada di sisi aku meniupkan kata-kata semangat di kala aku begitu teruk mengalami muntah muntah dan loya..
balik dari opis benda yang aku cari adalah katil aku..aku dah tak hiraukan keadaan rumahku..sekarang ni tender membasuh baju semua telah di ambil alih kepada suami ku..aku kesian dengan dia tiap kali dai kutip semua baju masukan dalam mesin..memanglah mesin yang basuh kan dia tak penat mana pun..tapi tu kan sepatutnya kerja aku..
aku tak dapat bayang kan kalau aku mengandung berjauhan dengan suami..sebab aku rase macam aku tak boleh nak buat semua kerja sendiri misti harapkan bantuan suami..macam mana lah agaknya kawan-kawan aku masa mengandung terpaksa berjauhan dengan suami kan..sungguh kuat hati kalian..


aku sedang memikirkan macam mana nak beli baju raya kalau aku  terus menerus macam ni..jawabnya tak der baju raya lah aku tahun ni :-(

2 comments:

  1. ye ker xde baju raye thn ni???ala...lambat lg nak raye ha....blh lg tu...huhuhuhu...xpn,ko g lah ngn mak ayah ko skali nnt yer....confrm ko okey je kan....hhahahahha...:)

    pape pn...jage kesihatan ko n bby yer....:)

    ReplyDelete
  2. hahaha..tu lah aku rase mcm tak der baju raya ni..kang aku bantai pakai baju nikah ari pertama raya kang hehehe..

    ReplyDelete