JellyPages.com

Thursday, May 2, 2013

NAMA..

 
 
 
Assalammualaikum..
 
 
Semalam aku kena call sorang customer ni.. Alamat dia tak lengkap.. Kang kalau alamat tak lengkap macam mana pulak kan.. maka kerja aku call dia dapatkan alamat lengkap dia and than proceed order dia.. Jadi dengan selembut suara aku bercakap..
 
aku: Hello selamat tengahari..boleh saya bercakap dengan En Mohd Fakrullah bin kamaruddin?
 
Di sana: ohh saya kawan dia.. dia pergi minum lah..
 
Aku : saya dari ..... Ini berkenaan dengan..... saya cuma mahukan alamat penuh En Fakrullah..
 
Di sana : ohh macam tu.. ehh kejap kejap.. saya dah nampak dia naik ni.. kejapp ehh.. fakk fakk (intonasi yang aku dengar macam dia cakap FUCK) ni ha ada call untuk ko.
 
 
**********************************
 
Tengok punya lah sedap nama fakrullah di panggilnya fak.. aku rase macam nak gelak pun ada nak nangis pun ada.. yang si empunya nama pun satu.. rela jer membe panggil macam tu.. kira dah cukup moden lah panggilan fak tu mungkin..
 
Trend skang pun kemainkan panjang lagi bagi nama anak (terasa aku) muahahah.. orang dolu dolu bagi nama pendek pendek jer.. siti aminah.. nor zulaikha.. siti zainab.. cik cikgu pun tak berbelit belit nak panggil.. cube tanya anak anak membe kita sekarang ni.. kalau tak berbelit lidah nak sebut tak sah..


qaleesya izzarah batrisya..anis zulaikha saffiyah.. maisara irdina amani dan macam macam lagi lah...punyalah mak bapak skang ni kreatif..  ha 3 nama untuk sorang,tak ke berbelit nak cakap.

Tubelum lagi si anak baru pandai nak menulis tu.. kemainkan berkerja keras dia nak hafal setiap huruf ejaan nama dia kan.. berbanding membe lain yang hanya nama pendek jer.. kesiannn hehehe..



Mungkin situasi di tanah perkuburan pada tahun 2050 nanti pak imam yang nak mentalkinkan si mati berbelit belit lidah nak menyebut..
 
wahai qaleesya izzarah batrisya bt anis zulaikha safiyyah, wahai qalesya izzarah batrisya bt anis zulaikha safiyyah, wahau qalesya izzarah batrisya bt anis zulaikha safiyyah (kan kene sebut tiga kali nama si mati berbintikan ibu dia)



Tapi cuba kita tengok drama drama tv.. mana watak watak yang jahat tu.. macam  watak pompuan kelab malam nama misti yang canggih canggih kan yang moden moden... jarang sangat lah bila watak pompuan tak elok ni nama dia siti khadijah ke siti aisyah ke zainab ke..
betol tak.. betol tak..
Sebab tu islam mementingkan pemberian nama kepada anak.. Nama melambangkan keperibadian kita kan kan kann..


okeh aku ni pandai jer cakap tapi nama anak aku pun 3 nama jugak Nur Iffah Ufairah kahkahkahkah..ini semua ikut trend lah ni.. nama anak orang panjang awak nak jugak nama anak sendiri panjang..
walau panjang mana pun nama anak kita pastikan punya maksud yang baik..

Nama aku jugak yang pendek.. Pandai wan dan atok bagi nama anak

hai nama saya Hafizah Bt Zamrus atau hafizah Bt Normah (ehh nama wan pun pendek jer)
zaman dolu dolu lah katakan hehehe..
















 


No comments:

Post a Comment