JellyPages.com

Tuesday, October 18, 2011

~Langkawi yooo!!~

Assalammualaikum..
hari ni tetibe terajin untuk menulis entri mengenai percutian keluarga pada bulan lepas..
dah sebulan baru nak update..bukan ape banyak keje (cehhhh tak menahan) dengan jujur nya malas hehehe..
lagipun tak transfer gamba dari camera ke pc..tu yang malas nak tulis mengenai percutian ni..
tapi skang aku dah buat pc opis ni macam pc aku..boleh tranfer gamba kat pc opis jer..kalau dulu aku hanya transfer gamab kat laptop masa kat umah jer..almaklumlah pas kawin ni nak bukak laptop pun payah..banyak sangat kerja umah yang perlu di setel..tu belum ada anak lagi tu dah tak sempat nak bukak laptop kat umah kalau dah ada anak tengok tv pun aku tak sempat agaknya heheeheh..

moh lah kita layan gamba kat bawah ni..kalau entri yang lepas lepas tak der gamba yang aku tepek kan kat sini kali ni insyaallah banyak gamba..bergantung pada kerajinan aku..harap2 aku rajin lah sebab baru pas belasah roti canai 2 keping..apabila pewot kenyang nak mengupload gamba pun jadi senang iyer dok??!! pepatah yang aku cipta sendiri heheheh..



muke tersenyum riang sementara tunggu penerbangan kami..wahh mcm lah jauh sangat nak pergi hehe



buah hati hamba..Aqisstina!!!!


hero melaya hamba Adam kimi!!!!


dan ini...hamba yang gebu macam kucing parsi hahaha..pewot tak nampak lagi..baru 3bulan time ni masih pening2 lalat heheh..


tak der keje..bosan tunggu lelama..bergamba gedik jap..


ha ni lah kete lembu yang akan bawa kitaorang bercuti..

hero hamba...

ohh bapak ku..selaku ketua rombongan memastikan semua naik cepat atas kete lembu ni

orang dah naik aku sibuk suh hero aku ni tangkap gamba..dia pun layan jer kerenah aku hehe

adam dah tak saba nak naik kete lembu tu..dah tak leh dukung nak turun jer kejenye..


"senyumanmu satu azimat..buat diri ku yang hina manusia terpinggir melara" lalalalal ternyanyi plak heheh


depan ni pun jadi nak bergamba..aikk bak per nyer pewot suami aku dah mcm nak sama ngan ayah aku tu..hahaha..walaupun mereka pewot mcm tu tetapi mereka berdua tetap menjadi hero di mata aku..



yeahhhh... baju sama tak leh bla so sweet hahahah


cadang nya nak beli baju ni sama ngan suami aku jer..tetapi di atas gelaran 'mocu kesayangan mereka' jadi anak2 buah aku ni pun nak jugak sama baju ngan aku..cian wani tak pakai baju sama sebab baju dia aku terbeli besar..balik dari sini baru nak pergi kedai tu balik tuka baju dia tu..


macam rombongan budak tadika dah..tambahan plak bila aina ngan alia nyanyi lagu cina sekolah diaorang..kompom2 diorang jer yang paham..

penuh satu van ni dengan 10orang dewasa 5orang kanak2..tapi van ni memang besar giller..ada lagi tempat duduk kosong..terbaik lah van ni...

aik mcm nak g pantai plak kan..hari ni aktivitinya pergi tasik dayang bunting..haruslah berpakaian mcm ni hehehe..


tak nak kalah jugak..padahal time ni masih mabuk lagi..nak jugak naik boat menambahkan mabuk heheh..

adam hakimi mana selipar awak ni???heheh


satu boat penuh dengan rombonga kami..boat ni pun besar jugak..harga sewa pun berbaloi..


inilah tasik dayang bunting..cuba tengok gunung ganang tu..kan macam seorang wanita yang sedang mengandung tido..sebab tu lah tasik ni di panggil tasik dayang bunting..hehehe

baru sampi destinasi tasik dayang bunting..



ketibaan kami di sambut oleh monyet2 yang sangat banyak..dah tu tak takut orang plak tu..orang plak yang takut kat monyet monyet ni..dah selalu sangat jumpa orang agaknya tu sebab jadi macam ni..


Tasik Dayang Bunting


kat tasik dayang bunting ni ada jugak lah tempat mandi untuk orang ramai..mitos kat sini sesiapa yang mandi kat tasik ni akan di permudahkan untuk mengandung..ini bagi sesiapa yang belum lagi mengandunglah..dan tempat suami ngan anak buah aku berendam ni tempat kanak2..ishh geli aku tengok air nyer tapi diaorang ni slamber jer berendam..bluekkss!!heheh



ini plak tempat helang makan..memang burung helang makan kat sini..besar besar plak tu semuanya..



burung helang lagi...


pewot dah macam nak sama ngan hero sebelah aku ni..ishh ape kes leh jadi macam ni heheeh


seram woooo bile naik heheh


sejuk kat atas ni..tengok jer lah kabus kat belakang tu..padahal waktu ni tengahari bukan pagi pun..kalau pagi lagilah sejuk agaknya..


yuhuuuuu...


tangkap gamba sambil kaki menggigil..sebab kadang2 jambatan ni ada rase berbuai bila di tiup angin..
baju wani sama ngan suami aku..memang saje pakai sama dia nak..



intan payung hamba...


opss..sila jgn muntah melihat gamba ni hahahaha..wuekkk!!!



sekian sahaja..
penceritaan percutian kami..heheh..perasan tak gamba aku tak banyak pun kan..sebab aku lah tukang yang ambik gamba..dan di tambah pula dengan pening pening lalat aku yang masih berbaki..almaklumlah masa ni kandunganku baru mencecah 3bulan..masih di dalam pening2 lalat gitu..



No comments:

Post a Comment