JellyPages.com

Sunday, October 9, 2011

~sakit itu nikmat~

Assalammualaikum..wahai blogku..
bersua kembali kita hehehe..
minggu yang sangat sibuk bagi aku..
menerima kunjungan dari ahli keluarga..
berkampung di rumah ku ujung minggu lepas..
sebagai tuan rumah yang baru mempunyai keluarga sendiri
sudah tentu semua nyer aku mahukan yang terbaik bagi di sajikan
untuk mereka walaupun banyak kekurangan yang masih aku perlu baiki
untuk menjamin mereka semua selesa di teratak aku tu..

kali pertama mak dan ayah ku berkunjung ke rumah ku selepas aku berkahwin apabila
mengetahui aku mengandung 4minggu..apabila call mak mengatakan berita gembira tu
terus dia nak datang ke KL berjumpa aku heheheh..
masa tu mak ngan ayah datang bersama abang2 kakak ipar serta anak buah aku adam hakimi..
abang aku yang sulong tidak dapat datang kerana mak aku buat keputusan last minute..
jadi minggu lepas turn abang aku yang sulong serta anak2 menziarahi aku..

masa mak aku call bagi tau nak datang tau  apa ayat pertama aku??? 'nanti kalau nak datang rumah mocu jgn lupe bawak bantal dan toto sendiri tau' terus mak ngan aku sama2 tergelak heheh..
memang betul diaorang bawak sendiri toto ngan bantal datang umah aku..hahahah dah macam nak pindah dah..
anak2 buah aku alia,aina,iwani ngan aqiss ape tah lagi..memang diaorang tunggu saat2 ni..tak saba nak datang umah aku..

sibuk plak ajak pergi jenjalan..kat KL mana jer pun tempat yang nak aku bawak..along aku cadang kan pergi zoo negara..aduhai penat tuu nak berjalan..akhir kakak ipar aku ajak pergi jalan Tar jer..sambil berjalan boleh menghabiskan duit huwaaaa...

seharian berjalan dan akhirnya balik umah kaki lenguh2 badan sakit2..
serius lah aku tak pernah rase sakit kaki macam tu..mungkin kerana kandungan aku semakin besar..
jadi cepat sangat kaki aku berasa lenguh..
bukan kaki jer tangan aku pun rase lenguh..ape kaitan berjalan ngan tangan aku kan heheheh..
dulu stakat nak tawaf jalan tar tu dua tiga kali memang tak der hal lah..
tapi skang sikit jer jalan dah letih..

Dan pagi ni bangun untuk pergi kerja sangat lah malas..dengan satu badan lenguh2...
walaupun badan berasa sakit dan lenguh tapi aku puas..hati aku gembira..menghabiskan ujung minggu aku
bersama dengan orang yang tersayang...


p/s~nanti kalau kakak datang umah mocu tak payah bawak toto mocu sediakan satu bilik untuk kakak..tunggu mocu beli katil tu dulu yer hehehe..

No comments:

Post a Comment