JellyPages.com

Monday, October 24, 2011

~merinDu~

Assalammualaikum..
pagi tadi nak pergi kerja terus teringat aqistina..padahal minggu lepas baru jumpa dia..belek punyer belek folder gamba kat pc ni terjumpa gamba aqis masa pergi bercuti kat langkawi ari tu..ermm lagi rindu kat dia..

muke yang sangat comot..paling comel bagi aku..


terus tukar gamba desktop pc ni ke gamba ni..heheh..23.10.11 lepas genap aqis berumur 2tahun..dah pandai gadoh dah sekarang ni dia..nampak jer muke yang sangat comel ni tapi bab gadoh bagi kat dia..garang heheeh..bila call mak kalau dia ada jugak kat situ dah pandai mintak talipon tu nak cakap jugak..bukan paham pun dia cakap ape..buat buat paham jer lah jawabnya..kalau tak bagi talipon tu kat dia merajuk masuk bilik belakang pintu..memang sah anak dara..merajuk jer masuk bilik..sangat comel kan heheeh..

befday aqis dekat tarikh dengan befday atoknya (ayah aku) ayah aku 20 oktober aqis 23 oktober..
masa 20oktober lepas macam biasalah anak dia yang di perantauan ni call sekadar wish befday tanpa hadiah..kek pun tak der..kebetulan minggu tu tak balik jadi call jer lah yang mampu aku buat ;-(
tapi..
sangat tergugat dengan agenda anak2 buah aku menyambut befday atoknya..

huwaaaaaaaaa...


 
serius tergugat..


alia,wani dan aina


diaorang kat atas ni siap bagi adiah henpon kat atoknya..aku yang dah keje ni pun tak beli adiah lagi untuk ayah aku heheheh..diaorang siap simpan duit belanja sekolah kumpul duit sama2 bagi adiah kat atoknyer..terharu okehh..

alia: atok ni adiah dari kakak

aina: bukan kakak sorang aina pun tok..

atok: terima kasih yer adiah ni atok simpan dulu (sambil bangun simpan adiah yang siap berbalut tu dalam bilik)

alia: alah atok bukak lah adiah tu sekarang..kakak tak saba ni..(tersenyum2 malu)

aina : wan aina kumpul duit dengan kakak RM20 sorang nak beli adiah tu kat atok (sambil berbisik ngan wan dia)

wan : macam mana aina kumpul duit??

aina : aina suh ibu bawak bekal duit belanja aina tak pakai lah..

serius aku terharu bila mak aku cite tentang ni kat aku..heheh..cepat nya lah masa berlalu..dah besar anak anak buah aku..baru semalam rase nya diaorang pandai panggil aku 'mocu' sekarang dah boleh jadi kawan bermain dan bergadoh aku..


abaikan muke aku yang tembam itu heheh


mereka adalah penghibur aku..mereka adalah buah hati aku..rase yang amat rindu kalau tak bertemu..nasib lah anak2 buah aku ni tak duk jauh dari umah mak aku..jadi tiap kali balik kampung memang aku akan jumpa jugak anak anak buah aku ni dulu..

dulu masa aku belum berkahwinan wani tak suke dengan suami aku..tak tau sebab ape,mungkin dia rase aku tak akan hiraukan dia lepas aku kawin..tapi sekarang....aku ni jadi no 2 suami aku jadi no 1..bila aku call cakap dengan aku tak sampai 5minit terus tanya "mocu,pocu ada tak?wani nak cakap dengan pocu" bila dah start gayut ngan pocunya..mak aiii macam cakap dengan bf lama giller..siap leh cerita mkn ape..pakai baju ape.. ada perasaan jeles mocu disini okeh..



antara orang yang sibuk di hari bahagia aku dulu..aku duk sibuk buat hantaran tepek bunga2 diaorang berdua kat atas ni duk sibuk cabut bunga2 tu balik..kesudahnya aku biarkan jer..



No comments:

Post a Comment