JellyPages.com

Wednesday, October 26, 2011

~Tendangan PeRtama..Goallll~

Assalammualaikum...

1-Minggu ni usia kandungan dah 21minggu ..kejap jer kan masa berlalu..ini bermaksud kandungan aku dah 5bulan..pewot sudah semakin besar..biapun dulu sebelum mengandung aku banyak terbaca status kawan kawan kat fb mengatakan tidak suke dengan pewot yang semakin membesar apabila mengandung..tapi bagi aku,aku sangat suke melihat perubahan pewot aku sekarang..mungkin kerana sudah sememangnya badan aku agak 'temok' walaupun tak mengandung so bile pewot semakin membuncit ak der masalah bagi aku  hehehe..

2-Semalam 26.10.11 hapy deepavali dengan pertama kalinya aku merasa tendangan pertama dari mujahid/mujahidah dalam pewot aku ni..selalunya aku hanya mengadu dengan suami aku hanya rase denyut denyut jer kat pewot ni..tapi semalam siap bergerak pewot aku dia tendang..kuatnya anak ibu..mst tengah praktis main bola yer sayang heheh..ker tengah main pondok2 dalam pewot ibu?? (adik ipar aku suh bagi nama daud kat baby aku kalau lelaki..cehhh..heheh)

3-Minggu lepas aku telah di arahkan oleh doktor untuk minum air gula..alkisah ada keturunan yang berpenyakit kencing manis jadi aku harus minum air gula tu di tambahkan plak dengan berat badan yang naik hehehehe..

4-Selera makan semakin membuak buak..tak menolak langsung sebat ape jer depan mata..teringat pengalaman triminister 1 dulu..yang langsung tak boleh makan,bukan sahaja makanan malah air pun tak leh masuh dalam pewot ni dan2 time tu jugak akan termuntah..pernah haus sangat minum air sejuk dalam peti ais namun tak sampai 5minit dah muntah balik siap boleh rase sejuknya muntah tu kat dalam mulut ..tapi sungguh berbeza dengan keadaan aku skang ni..muntah kerana terlebih makan hahahahaah..

5- kaki mula sembab..tapi aku rase bukan setakat kaki malah tangan aku ni pun rase macam sembab sekali..sebab cincin tunang aku dulu dah ketat bila aku pakai..itu membuktikan bahawa jari jari tangan aku membesar dengan jayanya sekali kan heheeh..cepat letih bila berjalan..untuk menghabiskan kerja2 rumah pun aku ambil masa dua tiga kali berehat sambil berbaring lurus kan pinggang ni kerana dah rase sengal..

6-mood untuk mengupdate blog semakin memuncak dengan bukti dalam minggu ni jer dah berapa entri aku post..aku nak coretkan segala pengalaman mengandung pertama ni kat sini boleh jadi tatapan untuk anak2 aku..perjalanan mengandung aku..malah aku juga rajin membaca blog2 yang berkaitan dengan ibu mengandung..semakin banyak pengalaman yang aku baca dari mereka semakin kuat rasenya diri ini untuk melalui saat2 manis ini..

7-baju baju baby dah mula beli..giller xcited aku kan hahah..bukan aku tapi suami aku hehehe..(padahal aku yang berjam2 duk tawaf sogo tu pilih baju baby)..bukan lah banyak beberapa helai je..iyelah aku kan susah sikit kalau nak di bawa berbincang..takut semakin banyak usia kandungan aku nii semakin liat aku nak bershoping penattttttttt..skang ni pun aku dah rase penat..tu yang ambik jalan selamat untuk beli sikit2..

senang betul bila tulis entri guna point2 jer kan..sangat pemalas tapi ada hati jugak nak post entri hehehe..senang lagipun nak baca klu dalam point ni hehehe..

No comments:

Post a Comment