JellyPages.com

Wednesday, June 20, 2012

~Pump Oh Pump~

Assalammualaikum..

Nak cerita kisah aku dalam dua tiga hari ni.aku ni kan bangsa gelabah sikit.
hari selasa malam sebelum tido aku macam biasa nak pum susu dulu..nak menambahkan lagi stok susu aku menjelang puasa ni risau okehh mengenangkan puasa ni kot kot menjejaskan pengeluaran susu.
Elok aku landing nak pum..tetiba pum tu macam  tak berfungsi seperti biasa!!! oitt!! jangan buat hal..aku dah mula menggelabah sikit huwaaaa..

Aku pun chek satu satu pum aku tu..Lepas tu baru aku perasan kat corong tu macam ada bocor sikit.angin keluar dari situ maka tak boleh nak berfungsi seperti biasa.


Ha seperti gamba kat atas tu.yang dekat no 6 tu bocor sikit..Tapi aku macam kompius sekejap,benda alah ni plastik kot macam mana boleh bocor plak?..ganas sangat ke aku.air mata dah keluar setitis dua masa nak tido malam tu (aii ni kan hati tisu haruslah drama air mata sikit)
Maka dengan perasaan hampa kemas balik semuanya simpan dalam beg semula.pesan dengan encik suami beli corong yang baru esok.tak boleh tangguh tangguh beli corong tu.

Dalam pukul 11pagi encik suami call dah beli corong tu.aku pun ambik dan terus masuk surau opis untuk mengepam.hati berbunga bunga okeh masa ni mengepam.kiranya masalah sudah selesai lah.
Bila aku start mengepam.masalah yang sama terjadi jugak.pum tu macam tak cukup angin. aku bukak semua peralatan pum..Aku chek kat No 4 tu.dekat no 4 tu lah angin dari pum keluar..Aku chek tak ada masalah.Angin keluar dekat no 4 tu.Lepas tu aku sambung tiub tu pulak.bila sambung tiub angin keluar jugak.
Tiub tu aku sambungkan dekat corong yang no 5 tu.Ada jugak angin dari situ. Jadi maknanya motor pum tu tak ada masalah lah kan. Tetapi kenapa bila aku mengepam angin macam tak cukup tak boleh nak keluarkan susu. Nak kata bocor kat corong yang no 5 tu aku dah beli baru dah corong tu..
mulalah adegan air mata kembali lagi.Aku dah membayangkan susu tak cukup untuk ufairah dan harus bagi dia susu formula huwaaaaaaaaaaaaaaaa..
Ape yang tak kene dengan pum aku ni. Ya allah ufairah baru 3bulan lebih.aku dah jadi kompius.tak boleh nak berfikir ape lagi yang tak kena dengan pum aku ni.angin dari motor tu ok.tapi kenapa tak boleh mengepam seperti biasa.

Seharian aku memikirkannya.mood untuk berkerja ke laut. Ape harus aku buat. Tetiba teringat mummyqaid
terus call dia.cerita masalah yang aku hadapi.cerita satu persatu.Dia suruh aku tengok kat bahagian no 7 tu yang warna biru tu.Dekat bawah warna biru tu ada benda kecik warna putih.apa entah namanya aku lupa dah.mummyqaid kata kalau benda kecik tu dah kembang pun boleh jadi macam masalah yang aku hadapi sekarang ni. Dia suruh aku tukar benda kecik tu dulu.

Balik rumah aku terus tukar benda kecik tu. Alhamdulillah aku dah boleh mengepam seperti biasa.Bila aku tengok memang betul pun benda kecik tu dah kembang (suami aku yang basuh kesemua peralatan mengepam ni,ganas sangat basuhnya sampai leh kembang kembang benda tu,orang lain pakai bertahun tahun aku pakai 3bulan dah kembang hehehe)

2 malam aku drama air mata tau!!! rupanyer benda kecik tu yang masalahnya!!haiiihhhhh..




1 comment:

  1. bace dari atas da agak da masalah membran.. nak jadi ibu bekerjaye yang menyusukan ni tak boleh berhenti mencari info tau ibu ufairah.. fifi da 2 kali tukar membran tu..
    lagi satu jgn sterile membran tu.. getah boleh kembang.. :) kalau kite pengepam tegar memang cepat kembang membran tu..

    ReplyDelete