JellyPages.com

Monday, January 21, 2013

Mamak!!

 
Assalmmualaikum..
Alhamdulillah 19 januari 2013 sabtu minggu lepas aku dengan En Nua kuatkan semangat bawak ufairah pergi makan kedai mamak..sebelum ni aku tak pernah bawak ufairah makan kat kedai kedai macam tu(makan luar dari rumah)..aku takut tak dapat kawal ufairah..kot  kot dia nangis mau tak jadi makan..kalau makan luar pun aku bungkus jer makan dekat rumah..iyer betul..aku sememangnya seorang yang penakut!!! 
Orang duk sibuk dah berjalan ke sana kemari dengan anak tecik..aku duk lah tangguh tangguh tak mau ke mana mana kalau berjalan pun aku akan pastikan keluarga aku ataupun keluarga En Nua ikut sekali..baru aku rase selamat berjalan bawak ufairah kahkhkahkah..
 Kalau ufairah nangis pun ramai yang akan pujuk..
 
 
 
Muke ngantuk..baju sedondon okehh..tapi tak leh nak tangkap gamba penuhh..ibu tak sanggup nak terima hakikat baju dah tak muat huwaaaa
 
 
 
 
sementara tunggu makanan ibu dan ayah siap..ufairah makan sudu dulu..kemainkan berkerut kerut muka makan sudu hahahah sedap gamaknya..
 
 
 
Ini masa nampak makanan ayah ngan ibu siap..En Nua selambe jer suapkan sikit capati kat ufairah..ufairah pun apa lagi menganga nganga macamlah sedap sangat capati tu..tension mak ko nakk apak ehh semua nak disumbatkan dalam mulut ufairah.
 
 
Nasiblah tak disumbatnya sambal tu sekali.. kalau tak mau jadi naga aku kat situ. Hari tu aku pergi klinik..dokto ada cakap kat En Nua bolehlah bagi ufairah minum vitagen sikit sikit..sebab dalam vitagen tu ada cultur elok untuk sistem penghadaman..ha ambikk..dan dan itu jugak dia nak singgah beli vitagen..akhirnya anak dia terberak berak..sebab tiap kali dia minum dia bagi jugak ufairah minum vitagen tu..si ufairah pulak dah pandai minum guna straww laju je lah dia sedut..
paham tak..dokto kata bagi sikit sikit bukan bagi satu balang tu!!! hehe
ayah ufairah memang teruja bab bab nak bagi benda baru kat ufairah ni
(*_______*)
 
 
 
 
 
 p/s~tuan rumah dah datang bawak bakal pembeli rumah tu minggu lepas..pembeli tu macam tertarik jer nak beli umah yang aku sewa sekarang ni..pastu aku dengan selamba tanya kalau beli rumah ni nak duduk rumah ni ke??bila?? nasib lah bakal pembeli tu cakap..kalau saya beli pun rumah ni..puan still boleh duduk sewa lagi..saya akan duduk sini 4tahun lagii..nasibb lah dia cakap macam tu..aku dengan En Nua dah berkira kira nak pindah umah mana sementara tunggu umah kitaorang siap..nak pindah tu tak ada hal nak mengemas tu yang aku pikir lapanpuloh kali huhuhu
 
 

2 comments:

  1. hahaha.... aku pun dlu mcm tue.. lme2 okay ckit... sbb laki aku byk handle...

    ReplyDelete
  2. ahahahah aku tak tau lah apa yang aku takutnya nak bawak ufairah keluar..padahal awek tu okeh jer kot heheh..ehh ehhh pesanan dari ufairah untuk abang qaid belikan ufairah jeruk dari penang kahkahkahkah

    ReplyDelete