JellyPages.com

Tuesday, January 15, 2013

permata hati

Assalammualaikum..
 
Minggu lepas kan ufairah balik kampung..jadi sepupu sepupu ufairah pun balik kampung jugakkk..aku kemain suke kumpul reramai macam ni..tak lah ramai sangat..mak aku ada cucu 6orang je pun..tapi semuanya adalah permata hati aku..5 perempuan termasuk ufairah dan seorang lelaki abang adam yang dekat sini aku ada cerita tentang ufairah naik kikok kuning dengan dia.abang adam lah satu satunya hero lain semua heroin hehehe..
 
 
 
Duduk makan kat beranda rumah..rumah kampung wajib ada beranda port untuk melangok petang petang.tengok lah rumah sebelah kemain kan dekat..wan selalu kalau nak pergi kenduri ajak membe sebelah rumah main jerit jer dari dalam rumah '''oiiihhh acikk ehhh moh lah pergi kenduri'' selalu macam tu lah dialog wann.. 
 
 
 
 
Ni muke semua tak mandi kecuali ufairah...ufairah memang kene mandi pepagi kalau tak dia tak senang duduk rimas agaknya..takpelah kecik lagi memang lah suke mandi nanti dah besar kompom susah mandi..(tujukan pada  diri sendiri)
 
 
 
 
Aina,Ufairah,ayah ufairah,wani dan Aqis..
Aqis tangkap gamba kemainkan melentok lentok lagi kepala tu ..gigit kang baru tau!!!sorang lagi anak buah aku amalia. amalia dengan adam tak ada dalam gamba..amalia keluar ikut ibu dia pergi beli barang sekolah...amboi kakak ipar aku..aku balik jer pos anak anak balik rumah wan..Tapi aku suke bergelumang dengan permata hati aku ni heheh
yang bebudak ni kalau dengar jer ufairah balik memasing nak balik rumah wan..
 
  
  
 
ufairah paling suka main dengan aqiss..beza umur pun 3tahun jer punn..karang tengok tengok dalam bilik main berdua..bahasa ufairah aqis sorang jer yang paham..
 
 
 
 
ufairah dah macam bosan duk kat situ..mula merengek rengek..
 
 
 
 
wani dengan paksu..kalau pocu balik wani memang asik duk bekepit jer dengan En Nua. tido kat ketiak okehh..dulu masa aku bertunang dengan En Nua wani lah yang paling tak suke..siap cakap dengan ibu dia 'wani tak suke lah bu dengan abang baju pink tu (masa tu En Nua pakai baju pink)
bukan setakat tu jer..gamba aku bertunang wani langsung tak ada senyum..marah sangat dia aku nak kawin..
Tapi sekarang apa macam..aku nak bekepit dengan En Nua kat kampung jangan harap lah..
Masa aku mabuk ngandungkan ufairah dulu..dokto bagi mc seminggu..aku balik rumah wan sebab senang wan nak layan kehendak aku..Suh En Nua picitkan kepala..5minit jer pastu wani sibuk nak bekepit dengan En Nua..aku jugak yang mengalah huhuhuh..
Semuanya permata hati mocu..muaahhh..
 
 
 
ohhh..malam tadi tuan rumah tak datang dia kata orang yang nak beli rumah tu free weekend jer..tengoklah weekend ni macam mana..jadi ke tak dia datang tengok rumah...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment