JellyPages.com

Wednesday, January 9, 2013

Rumah

 Assalammualaikum..
 
Minggu lepas hari ahad 06.01.2012 aku dengan En Nua berkesempatan untuk melawat mahligai indah kami yang sedang dalam proses pembikinan..ayat tak nak kalah mahligai indah bagai..
Mahligai indah lah bagi aku sekeluarga. Tempat dimana ufairah akan dibesarkan..
kali terakhir datang ke tapak projek ni masa bulan 5 tahun lepas 2012. Masa tu baru pecah tanah..Apa yang ada cuma jentera tolak tanah bagi rata..
 
 Dan setelah 7bulan masa berlalu En Nua ajak aku pergi tengok lagi sekali. Sebab dalam perjanjian rumah ini akan di serahkan kepada pembeli pada hujung tahun 2013.
Aku tak sangka pulak sebanyak ini progres rumah tu..Terperanjat bila tengok sudah ada bentuk rumah aku membayangkan dinding dinding yang baru nak bina jer..iyelah ada setahun lagi masanya.
 
 
 
Ini kawasan dapur..tengok kat belakang dapur ni pun ada sebaris rumah yang sama jugak..kira satu taman lah..kalau tak silap aku ada 63bijik rumah kat sini.
 
 
 
Ini dua bilik yang berkongsi bilik air yang sama..
 
  
 
ufairah bukan boleh lelama kat sini..muke bosan jer..heheh..so tengok lelebih kuang pastu keluar..kang cik kak kita tu nangis satu hal pulak..
 
 
 
 
sah ufairah boring giller projek ni heheh..ini bilik depan..kalau tengok kat lua tu ada nampak atap rumah setinggan pekerja indon kat sini..ramai betul diorang kat sini pastu kerja dari pagi sampai pukul 10malam mana tak laju progres rumah ni.Indon tu cakap kat En Nua bos dia nak suh siap bulan 6. nanti bulan 6 dah nak bagi kunci..matiklah duit tak cukup lagi nak kumpul hukhukhukhuk
 
  
 
Haaaa...ini BUKAN rumah aku..En Nua skodeng rumah orang..rumah ni dah complete sepenuhnya. tunggu nak buat pagar depan tu jer lagi..dalam rumah semua dah setell.. rumah sebelah tu pun dah siap..tak dapat tengok umah sendiri skodeng umah orang pun jadilah..patu skodeng bawak anak dara aku..cehhh..
 
 
 
 
 
 
 

1 comment:

  1. bestnye da beli rumah.. fiza beli rumah kat mane? sy tgh cari rumah lagi..

    ReplyDelete