JellyPages.com

Wednesday, February 20, 2013

Demam

 
Assalammualikum..
 
Ufairah tengah demam sekarang ni..
Malam tadi tak ada lah panas sangat badan tu tapi bila dia bangun malam nak menyusu tu rase memang panas sikit badan dia.
Pagi tadi merengek rengek bila bangun.. Selalu tak macam tu pun bila bangun jer pagi misti senyum senyum.. batuk batuk terus muntah kan susu..
 
Tengah bersiap nak pergi keje pagi tadi pun asik lah dia merengek nak dukung sampaikan aku gilir gilir dengan En Nua bersiap.. macam mana nak bersiap sambil dukung ufairah kan.
Patutlah semalam mak imah kata ufairah tak mau susu.. Dah lah makan pun tak mau skang susu pulak tak mau.. Abis ufairah nak makan apa sayang.. susah hati ibu..
Agaknya tekak dia sakit kot nak demam tu sebab tu susu pun tak mau.
Demam setahun kah ufairah..
 
Pagi tadi hantar ufairah kat rumah mak imah pesan kat mak imah kalau ufairah merengek tak nak susu dan makan call jer aku.. rela aku half day hari ni..
Mood nak keje pun tak berapa nak mari hari ni huhuhuhu..
Mak imah kata budak kecik memang banyak masalahnya sementara nak besar.. Dengan demamnyalah dengan batuknya lah dengan tak mau makannyalah..
Lama lama nanti besar lah.
 
Moga Ufarairah semakin sihat yer sayang.. Demam nak besar yer..
 


4 comments:

  1. Sabar ye jon... Mse Qaid nk msk setahun pun cmtu gak... punya la jarang demam.. Skali demam.. aku laki bini yg bergilir cuti....

    ReplyDelete
  2. sebab ufairah jarang demam lah rase susah sikit hati aku ni..makan dah lah tak nak susu pun tak nak..makin kurus aku nengok ufairah..aku ni makin gemokkk heheheh

    ReplyDelete
  3. Untuk budak yang full Bs aku rse bnda nie normal kot... ank aku smp skrg makan pun ssh... mksd ssh ntk aku..xsmua bnda yg bdk2 makn die mkn... sbb kita kenalkan dorg salt n sugar lambat.... but ko jgn la risau sgt... just monitor je suhu bdn ufaira... if 38 ko dh leh bwak g doc...

    ReplyDelete
  4. mungkin jugak kot.. kot dia lapa masti dia nangis kan..ni tak makan tapi tak nangis ..main jangan cakaplah..sejak dapat kaki ni tak duduk diam heheh..tapi skang aku dah campur dah ufairah dengan fm :-(

    ReplyDelete