JellyPages.com

Sunday, February 17, 2013

Susah betol bagi makan


Assalammualaikum..
 
Penyakit ufairah tak mau makan ni macam makin menjadi jadi pulakk..
Masuk jer bubur dalam mulut dia terus buat muka. silap silap aribulan terus nangis..
 Tapi memang selalulah terus merengek bila suapkan makan
 
 
 
 
Ini bila ayah masuk campur bagi ufairah makan..
Sebelum ni En Nua tengok jer aku memujuk rayu ufairah makan dia biakan sahaja..
tapi hari tu.... ayah sudah masuh campur..
 
Aku panggil ufairah duduk dengan aku sambil aku letakan pinggan makan kat bawah..Kalau dia tak mau aku suapkan kot kot lah dia nak suap sendiri..bialah bersepah pun rumah janji masuk makanan kat dalam mulut dia.
 
jangan harap...
 
Dipandangnya jer makanan dalam pinggan tu sambil sengeh sengeh kat aku!!!!
 
 
 
 
Masa tu En Nua tengah tengok tv.. terus dia pun duk bersila dengan ufairah..di ambilnya ufairah diduduknya atas riba dia..
Pujuk baik baik..
"meh sini ayah suapkan ufairah..ufairah tak mau ibu suapkan yer..tak apa ayah suapkan..bukak mulut tu"
 
 
hahahah..ayah ufairah mencuba nasib beri anak dara dia makan..
 
 
 
Terus ufairah tutup mulut rapat rapat...En Nua tak puas hati..di paksanya ufairah makan..menjerit jerit ufairah tak mau makan.. kan aku dah kata..sapa yang nak mencabar kesabaran bagi lah ufairah makan..
memang tecabar kesabaran..
 
 
"ayah suruh makan jer ufairah" Ufairah dah nangis nangis sambil nak melepaskan diri hehehe..
Kalau nak di ikutkan ragam dia macam mana pulak..tak nak makan langsung..tapi cuba bagi makanan yang merapu rapu..wahh mulut kemain besar bukak..
 
 
 
 
siap meleleh air mata hiba sebab kena paksa makan heheh 
aku dah naik risau bila ufairah tak mau makan ni.. main jer keje dia..
Tak tau apa nak buat lagi untuk ufairah makan..macam macam gaya makan dah aku bagi kat ufairah..
masih jugak tak nak makan..
 
Abis ibu nak bagi makan apa kat ufairah.
Bila tengok budak budak besar ufairah makan semangkuk bubur licin.. ya allah seronok betol..
ufairah pulak masuk jer makanan dalam mulut terus nangis..
kalau makan pun 5 ke 6 suap jer..
lepas tu jangan harap..
ke ufairah nak ringankan badan berjalan tu sebab tak mau makan..tapi ufairah dah pun berjalan..dah ringan dah badan tu..makan lah pulak..
 
 
Moga ufairah lepas ni nak makan yer sayang..susah hati ibu ufairah tak makan..anak orang lain menangis bila tak bagi makan anak ibu menangis bila bagi makan..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 comments:

  1. ufairah fifi pon tak suke makan.. tapi bile ufairah da agak bosan makan bubur.. fifi bagi makan bihun pulak.. pasta ke.. memacam la.. tapi 5 6 suap je la.. kekadang fifi biar je.. agak ufairah lapar baru bagi makan.. syok.. siap bertambah..

    ReplyDelete
  2. dah bagi dah fifi bihun semua tu tapi masih tak mau makan..dah tak tau dah nak bagi makan apa lagi..susah hati betolll...

    ReplyDelete