JellyPages.com

Monday, February 25, 2013

Riadah.

Assalammualaikum..
 
 
Minggu lepas ujung minggu sempat bawak ufairah riadah.. Tak kemana pun..
bawak pergi bawah rumah tu jer heheh.. Dapat aku pemalas kan.. En Nua ajak bawak ufairah ke taman dekat tasik permaisuri tu dekat opis kitaorang..besar sikit..
Memacam alasan aku.. dengan nak ujan lahh... dengan ramai orang lah dan akhir sekali alasan adalah Malas
 
Dah dua minggu jugak lah En Nua nak bawak ufairah ke taman tasik permaisuri tu..so minggu lepas bawak lah ufairah taman bawah rumah kitaorang tu jer
tu pun sebab aku suh En Nua beli barang nak masak mee sup kat kedai bawah rumah..
Terus dia ajak aku singgah jap taman ni..
Tak kan nak pergi taman bawah rumah pun malas kan.. Mau En Nua azan kat telinga aku kang..banyak sangat syaitonnnnn sampai aku malas macam tu heheh
 
 
 
 
anak dara ni macam terpinga pinga kejap.
 
 
 
Bukan lah setakat nak pergi taman dekat bawah tu jer aku malas.. ironinya aku memang malas nak keluar rumah bila masa cuti cuti ni..
 
Aku lebih rela bermalasan di depan tv sambil bentang tilam tido bila lapa ambik nasik makan atas tilam sambil tengok tv..fuhhhhhh terbaikkk..
 
 
 
 
Berbeza pulak En Nua..dia manjang ada cuti..asik lah nak keluar jer.. Kengkadang baru hari isnin dah tanya aku ujung minggu nak pergi mana..
tak boleh lah buat perangai macam aku duk lepak dalam rumah jer eheheh.. cian En Nua..
 
 
pakai baju tido okeh pergi riadah.. heheheh..
 
 
 
nampaknya ufairah macam suke beriadah macam ni.. sampai masa ajak balik..beria ria dia menjerit tak mau balik..suke dia tengok akak akak dan abang abang main kat taman tu..
 
 
 
Lain kali kita pergi riadah lagi yer ufairah.. Ufairah punya pasal nanti ibu rajin bawak ufairah riadah heheheh... insyaallah..
 
 
 
 
 

2 comments:

  1. fiza.. ufairah fifi memang rajin beriadah.. tak boleh nampak taman.. tangan menunjuk je sambil mulut duk tuu.. tuuu... nak berenti la tu.. ungat ibu abah tak nampak kot.. dulu rajin pergi taman.. sekarang da 4 hari kot tak bawak.. bukan ape.. pernah bawak naik maianan yang masuk syiling 50sen tu kan.. die nangis taknak balik.. taknak turun.. serik mak pak ufairah kejap.. hahaha.. naye weh..

    ReplyDelete
  2. hahahah..dh pandai yer naik mainan masuk duit 50sen..fiza belum pun cuba naikan ufairah fiza kat mainan tu..nak cube jugak lah hehehe.. cepat betol anak kita dah besar kan huhuh

    ReplyDelete